čtvrtek 23. listopadu 2017

Dodatek k domácímu úkolu - přírodověda (příjmy a výdaje)

Vážení rodičové, je mi líto, že někteří z Vás vzali domácí úkol, který se týkal finanční gramotnosti, jako vpád do soukromí. Někteří rodiče se zase s ničím netajili a napsali u jednotlivých položek i konkrétní čásky. Tento úkol to však nevyžadoval a nikde o tom nebyla ani zmínka. Vypisování částek  nebylo dokonce ani žádoucí. Většina však správně napsala jen: výdaje - plyn, elektřina nájem, ....; příjmy - mzda otce i matky. S částkami jste se mohli podělit JEN se svými dětmi, pokud jste to považovali za vhodné. Nejdůležitější však bylo následné zamyšlení, které mělo být založeno právě na tom, jak v rodinách hospodaříte a jak by žáci sami mohli pomoci rodině ušetřit nějakou tu kačku svým přičiněním (např. když odcházím z místnosti, tak zhasnu a nenechám světlo svítit jen tak; nebudu si napouštět úplně plnou vanu; nebudu jíst tolik sladkostí,...). Vymyslet se toho dalo spousty. Ani ve snu by mě nenapadlo, že úkol by mohl být špatně pochopen. Výdaje a příjmy (částky) jsem ani nepročítala, protože souhlasím, že to už je zásah do soukromí. Hledala jsem jen odstaveček se zamyšlením. Dokonce jsem dětem při zadávání úkolu zdůraznila, že jde především o to šetření. Je proto škoda, že minimálně jedna polovina tuto hlavní část úplně vynechala.
Pokud jste nabyli dojmu, že chci znát vaše příjmy a výdaje z mého zadání na internetu, tak se Vám upřímně omlouvám. Toto zadání jsem si po Vašich reakcí přečetla opakovaně a je tam psáno, že se máte podělit s dětmi o to, za co utrácíte a ne kolik a odkud se berou peníze (chtěla jsem, aby si žáci uvědomili, že to nemusí být jen mzda, ale třeba příjmy z pronájmu nemovitostí, z podnikání,...). Doufala jsem, že jsem to napsala srozumitelně. Ještě jednou se těm, kteří můj záměr pochopili jinak, než jsem zamýšlela, omlouvám a prosím, až se Vám příště nebude zdát zadání nějakého úkolu pochopitelné nebo s ním nebudete souhlasit, neváhejte mě kontaktovat na mailové adrese a ráda Vám vše osvětlím, aby nedošlo k nedorozumění jako v tomto případě. Třídní učitelka Šárka Nováková

Žádné komentáře:

Okomentovat